En budkrig er, hvor to eller flere mennesker bud rasende mod hinanden, hver desperat at eje et bestemt element.

Fænomenale resultater er muligt, som i sidste måned, hvor et postkort af kunstner A. R. Quinton, skildrer en cliff view på Herne Bay, hentede £100 plus. Ved nogens standarder var kortet værd omkring £3 for visningen og måske et par pounds mere for kunstneren.

Jeg kontrolleret og fundet, at to seriøse tilbudsgivere, en af Herne Bay topografiske postkort, den anden en Quinton entusiast, havde iværksat en budkrig, der var i sidste ende vundet af Herne Bay collector, eller var det sælgeren af dette temmelig fælles a garden postkort?

Sådanne begivenheder er ikke ualmindelige. Min egen bedst sælgende element gik i denne måned, et par vintage Manchetknapper med antikke græske mønter, som jeg betalte £3 på et loppemarked, til £34, med de to sidste bydende er en opkøber af manchetknapper og en anden af græske mønter. Den græske mønt samler vandt.

Du behøver kun to tilbudsgivere og ligegyldigt om de er interesseret i det samme produkt eller bestemte dele af dit produkt eller din fortegnelse. Slutresultatet er altid det samme; flere penge til dig.

Du er på udkig efter bare to mennesker i hele den vide verden, disse tips vil hjælpe dig med at finde dem.

* Liste over mindst to elementer (eller temaer) i et parti. Tricket er at gøre hvert element værdifulde i sin egen ret og tiltalende for mere end en person. Manchetknapper og postkort er gode eksempler. Jeg har set andre krige raser over to helt uafhængige postkort opført sammen; to bøger bærer ingen relation til hinanden; en pakke af kunstneren illustrerede spillekort hvor en tilbudsgiver ønskede kortene og den anden indsamlet alle kunstner relaterede ting.

* Liste over i to eBay kategorier at opnå maksimal markedsindtrængning. Du kan også angive i to shop kategorier. For Quinton/Herne Bay postkort ville jeg liste under ‘Kunstner tegnet postkort’ og ‘Topographical’.

* Forskning og bruge almindeligt anvendte søgeord for dit produkt til at tiltrække de højeste publikum for din vare. Gå til eBay Pulse sider fælles nøgleord eller bruge software som Adword Analyzer at studere hyppigst brugt key ord og sætninger til specifikke emner. Selvom udviklet i vid udstrækning til søgemaskineoptimering og Google reklamekampagner og lignende, er produkter som Adword Analyzer lige velegnet til alle områder af internettet, herunder eBay. Besøg vores hjemmeside, for flere ideer til søgeord forskning med tips fra øverste eBayers og andre Internet marketingfolk.

* Tilbyde gratis gaver og bonusser for at tiltrække interesse fra folk sælger lignende elementer. For eksempel tilbyder tre manchetknapper hvor de fleste tilbyder to (understrege disse ting får beskadiget, tabt, stjålet); skibet varer Porto frie; tilføje supplerende varer såsom matchende tie-pin (gratis eller på anden måde) med manchetknapper, gratis præsentation kasser med hver batch af engros-halskæder, og så videre.

* Tilbyde en gratis gave, der er værdifulde i sin egen ret, mere værd end produkt børsnoteret, og ikke tilgængelige fra nogen anden kilde. Husk at ændre freebie regelmæssigt som hyppig købere vil have det allerede. Studere og overholde eBay regler for gaver, bonusser og rabatter. Tricket er at finde folk, der ikke nødvendigvis ønsker din anførte produkt, men meget opsat på freebie.